Projemizin son çalışması tüm proje ortakları ile birlikte yapacağımız akrostiş çalışması. Öğrencilerimiz kendilerine verilen harflerle İngilizce olarak ESEP platformunda forum kısmına şiir dizelerini yazdılar.
Projemizin konu başlıklarından biri olan su kirliği konusunda öğrencilerimize sorduk. Su neden kirlenir? Yapılan araştırma ve beyin fırtınası sonucunda ortaya çıkan konu başlıklarını resimlendirdik. Ayrıca Güvenli İnternet konu başlığı altında çocuklar eğlenceli kodlama çalışmaları yaptılar.
Mrt
Projemizin ikinci hafta etkinliği konusu çocukların su kaynaklarının neler olduğunu anlayabilmeleri konusuydu. Konuyla ilgi su kaynakları tanıtıldı ve su kaynakları resimleri yapıldı. Ayrıca çocukların wep2 araçlarını kullanmaları sağlanarak konuyla ilgili afişler yapmaları sağlandı.
Mrt
“Su Okuryazarlığı Etkisi “ konulu proje afiş ve logo çalışması sonucunda okulumuz gerekli çalışmaları yapmış ve görsellerdeki afiş ve logoları hazırlamıştır.
SU OKURYAZARLIĞININ ETKİSİ
Projenin amacı su edebiyatına sahip öğrenciler yetiştirmektir. Böylece öğrencilere suyun canlılar için önemi ve üretimi, su ayak izi, su tasarrufu, su kirliliği ile mücadele konularında bilgiler verilecektir. Öğrenciler tarafından oluşturulan ve suyun korunmasına yönelik sosyal çalışmalar gerçekleştirilecek. Kısaca su edebiyatı öğrencileriyle bir etki yaratmamız amaçlanıyor.
Projenin Tanımı:
Projenin odak noktası su edebiyatına sahip insanlar yetiştirmektir. Dördüncü sınıf öğrencilerine suyun önemi, su kaynakları, su tasarrufu, su kirliliği, sorunlarla mücadele, üretimde suyun önemi konularında bilgi verilecek. Literatür taraması ve uzman görüşü. Öğrenme-öğretme sürecinde işbirlikçi öğrenme yaklaşımı benimsenecektir. Üst düzey bilişsel hedeflere ulaşılması amaçlanacak ve öğrencilerin yaratıcılığından yararlanılacaktır.
Etkinlikler hazırlanacak planlarla sınırlı olup proje süresince öğrencilerin yaratıcılığından yararlanılacaktır. Proje süresi Kasım ve Şubat aylarını da kapsayacak şekilde dört ay olarak planlanacaktır.
Proje sonunda:
1. Öğrenciler su hakkında yeterli bilgiye sahip olacaklardır (Su kaynaklarımız, suyun önemi, su ve üretim, su tasarrufu, su kirliliği)
2. Öğrenciler, suyun bilinçli kullanımı konusunda dünyadaki insanları teşvik edecek yaratıcı görüşler bulacaklardır.
3.Öğrenciler fikir ve uygulamalarını gerçekleştirmek için ne yapacaklarını, hangi kurum ve kuruluştan yardım alacaklarını bileceklerdir.
Aynı zamanda aşağıdakileri de amaçlamaktadır:
* Su ayak izini azaltmaya çalışan öğrenciler
* Su kirliliğine çözüm arayan öğrenciler
*Suyun önemini anlatan öğrenciler
* Üretimde suyun önemini bilen öğrenciler
* Suyu tasarruflu kullanan öğrenciler
* Su sorunlarına duyarlı öğrenciler
PROJE ORTAKLARI
1. Engin KARSLI (Koordinatör/Türkiye)
2. Reme NINO (Koordinatör/İspanya)
3. Pop Köstence (Romanya)
4. Alican ALKAŞ (Türkiye)
5. Roxana KOSTAŞ (Romanya)
6. Snjezana MATAK (Hırvat)
7. Tülay HACIALIBEYOĞLU (Türkiye)
8. Emine HALICI (Türkiye)
9. Suzana Isabella BLAZINCU (Romanya)
10.Simona IVANESCU (Romanya)
11.Canan ÖZDEMİR (Türkiye)
12. Fatma KARSLI (Türkiye)
13. Ayşe KARAPINAR (Türkiye)
14.Mustafa DENİZ (Türkiye)
15.Meryem AĞIRTAŞ (Türkiye)
16.Esin DÜĞER (Türkiye)
17. Vasilache GABRİELA (Romanya)
Yapılan inceleme sonrası Okulumuz, Milli Eğitim Bakanlığı Standardizasyon ve Kalite Hizmet Birimi tarafından "Okulum Temiz Belgesi" almaya hak kazanmıştır.
Yüzüncü yaşını tamamlayan Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ü aramızdan ayrılmasının 85. yıldönümünde saygı ve minnetle andık. Emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.
19 MAYIS ATATÜRK'Ü ANMA GENÇLİK VE SPOR BAYRAMINI ÇOŞKU İÇERİSİNDE KUTLADIK. TÖREN SONUCUNDA SINIFLAR ARASI FUTBOL TURNUVASINDA 1. OLAN 2-C VE 3-A SINIFLARININ KUPALARI OKUL MÜDÜRÜMÜZ DEMİR OLGUN TARAFINDAN VERİLDİ.
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMINI ÇOŞKU İÇERİS İNDE KUTLADIK. EMEĞİ GEÇEN ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ VE VELİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ.